Home   News   Forums   Log in    Get personal advice    My area     Help    
|
Go to:
Alla forum
  Fråga-experten-området
  Gratis rådgivning via internet om psykologiska problem och relationsproblem
  Medicinering
MER INFO

KATEGORIER

KOM2002 (question)  Medicinering

Thread Messages in thread:

reply Re: Medicinering , Gunborg Palme - Leg psykolog - Leg psykoterapeut - Telefon 08-664 60 92 , 22 Apr 2016 16:16
question Medicinering , ****** , 20 Apr 2016 11:10
 183487. To top of pageTop   Next message down
Medicinering
From: ******
Date: Wed, 20 Apr 2016 11:10:22 +0200
Language: Swedish

 


Reply to this message

Reply to all  

question
jag lider av panikångest och äter medicin mot det jag mår bra men är så oerhört trött så tröttheten framkallar nästan panikattacker min fråga är vilken av medicinerna framkallar tröttheten och tror ni jag ska öka eller minska någon av medicinerna så jag blir piggare jag äter fluanxol 0,5mg morgon och kväll, lyrica 25mg morgon och kväll cymbalta 60mg morgonen
 183488. To top of pageTop Previous message Previous message  
Re: Medicinering (Reply to: 183487 from ****** )
From: Gunborg Palme - Leg psykolog - Leg psykoterapeut - Telefon 08-664 60 92
Date: Fri, 22 Apr 2016 16:16:35 +0200
Language: Swedish

 


Reply to this message

Reply to all  

reply
Alla tre medicinerna kan ge trötthet som biverkan. Jag har träffat patienter med liknande problem. Här är olika lösningar, som har fungerat för dem:
  1. En man fick byta arbetstid från 8.00-16.00 till 12.00-20.00.
  2. En kvinna bytte till andra preparat.
  3. En tog sina tabletter på kvällen och inte på morgonen.
  4. Några började dricka kaffe igen.
  5. Några tog koffeintabletter, när de behövde vara pigga.
  6. Några minskade dosen av ett eller flera läkemedel.
Du bör diskutera tröttheten och olika lösningar med den läkare som har ordinerat medicinen. Ändringar av dosen bör göras i samråd med din läkare.

Kombinationen av dessa tre läkemedel, som alla kan orsaka trötthet, kan definitivt orsaka trötthet.

Speciellt Fluanxol är ett starkt läkemedel som ges vid svåra besvär och som ofta ger biverkningar som får patienten att inte ta dem längre. Den ges till patienter som har felaktiga upplevelser som inte stämmer med verkligheten, har du haft sådana problem?

Du skulle kunna fråga din läkare, om du kan få något uppiggande läkemedel för att motverka tröttheten.

Psykoterapi kan ibland vara ett alternativ till läkemedel.




You are not logged in
Today's date: Fri, 20 Oct 2017 16:30:29 +0200
KOM 2002