Home   News   Forums   Log in    Get personal advice    My area     Help    
|
Go to:
Alla forum
  Fråga-experten-området
  Gratis rådgivning via internet om psykologiska problem och relationsproblem
  Reaktioner på lugnande medicinering vid ADHD
  Re: Reaktioner på lugnande medicinering vid ADHD
MER INFO

KATEGORIER

KOM2002 (question)  Reaktioner på lugnande medicinering vid ADHD

Thread Messages in thread:

reply Re: Reaktioner på lugnande medicinering vid ADHD , Gunborg Palme - Leg psykolog - Leg psykoterapeut - Telefon 08-664 60 92 , 09 Oct 2009 04:44
question Reaktioner på lugnande medicinering vid ADHD , ****** , 08 Oct 2009 19:53
 142385. To top of pageTop   Next message down
Reaktioner på lugnande medicinering vid ADHD
From: ******
Date: Thu, 8 Oct 2009 19:53:35 +0200
Language: Swedish

 


Reply to this message

Reply to all  

question
Hej!
Min son hjärtopererades vid 3års ålder och blev extremt aggressiv, försökte bitas och morrade som ett djur under en hel timme, efter att han hade fått lugnande nässpray inför narkosen. Samma sak hände vid två nedsövningar inom 3 månaders tid. Nu är han 17 år och har i våras fått diagnosen ADHD och medicineras med Conserta, vilket fungerar mycket bra. Hans problembeteende har gått i arv från min sida och min mamma skulle säkert kunnat få den diagnosen, liksom jag, om vi bara hade fått chansen. Min 75 år gamla mamma har bott på ett gruppboende för dementa i snart åtta år, och jag har tappat räkningen på alla de gånger som mamma har blivit extremt aggresiv när läkaren mot vår önskan har ordinerat olika lugnande preparat, som till slut har fått sättas ut pga den helt oönskade effekten på medicineringen.

Finns det någon grund för min uppfattning om att lugnande medel kan orsaka aggressivt beteende?

Finns det i så fall några fungerande alternativ som kan minska oro inför en narkos, eller när det gäller demensaggressivitet?
 142397. To top of pageTop Previous message Previous message  
Re: Reaktioner på lugnande medicinering vid ADHD (Reply to: 142385 from ****** )
From: Gunborg Palme - Leg psykolog - Leg psykoterapeut - Telefon 08-664 60 92
Date: Fri, 9 Oct 2009 04:44:31 +0200
Language: Swedish

 


Reply to this message

Reply to all  

reply

Det finns en grund för din uppfattning. Mediciner kan ha olika effekt på människor. Man får pröva sig fram. Diskutera alternativ med din mammas läkare.




You are not logged in
Today's date: Thu, 19 Oct 2017 12:57:16 +0200
KOM 2002